Radionica o unaprjeđenju i integraciji nacionalnog informacijskog sustava za preventivne programe i programe probira raka (NPP)
Dana 7. studenog 2024. u u organizaciji Hrvatskog društva za medicinsku informatiku u Školi narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ održana je radionica o unaprjeđenju i integraciji nacionalnog informacijskog sustava za preventivne programe i programe probira raka (NPP).
U uvodnom dijelu radionice prof.dr.sc. Nataša Antoljak dr.med. održala je predavanje „Web registar probira raka kao neizostavni alat za provedbu Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka debelog crijeva kroz iskustvo rada provoditelja programa“ u kojem je prikazan dosadašnji razvoj informacijskog sutava za potporu provedbe nacionalnog programa ranog otkrivanja raka debelog crijeva. Zaključno su date preporuke za budući razvoj preventivnih programa probira. PDF prezentacije dostupan na poveznici OVDJE.
U nastavku je ing. Goran Streny održao predavanje pod nazivom „Transformacija informacijskog sustava nacionalnih preventivnih programa“ u kojem je dat prikaz postojećeg informacijskog sustava nacionalnih preventivnih programa probira (NPP) te pristiglih zahtjeva za njihovu nadogradnju. Istaknuta je i potreba razvoja informacijskih sustava za nadolazeće preventivne programe.
Zaključno su istaknuti prijedlozi za transformaciju NPP informacijskih sustava:
● Odlučiti o prihvaćanju ili promijeni izvora za pozivnu bazu
● Definirati način uključenja osoba, ne ga mijenjati za svaki ciklus
● Administrirati korisnike, zdravstvene djelatnike i ustanove i njihova prava na razini CEZIH sustava ● Ujednačiti način pozivanja na razini RH za pojedini probir (ako ima smisla)
● Standardizirati nalaze probira za svaki program na razini RH
● Standardizirati nalaze od interesa za svaki program probira na razini RH
● TransformiratiNPP sustav u podršku pozivanju i prilagođeni izvještajni sustav, ukloniti upis nalaza iz njega
● Nadograditi Portal zdravlja za odgode, pozive i upitnike
● Prilagoditi matične aplikacije korisnika za upis i slanje tih nalaza u CEZIH (ne u NPP sustav)
● Osigurati model financiranja i svih matičnih aplikacija dionika NPP-a
● Provesti certifikacije matičnih aplikacija u provedbi NPP-a
● CEZIH-u prepustiti distribuciju nalaza svim sustavima i zainteresiranim dionicima.
PDF prezentacije dostupan na poveznici OVDJE.
U raspravi je istaknuta važnost nastavka rada na integraciji NPP sustava i osiguranja interoperabilnosti s ostalim informacijskim sustavima u zdravstvu. Predloženo je kroz daljnje radionice razraditi stručne podloge na prethodno naveden prijedloge.
Održana radionica HDMI povodom e-savjetovanja o PRAVILNIKU O OPSEGU I SADRŽAJU PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA E-KARTONA
HDMI je u četvrtak, 16.03.2023. s početkom u 14 sati održao radionicu povodom e-savjetovanja o PRAVILNIKU O OPSEGU I SADRŽAJU PODATAKA TE NAČINU VOĐENJA E-KARTONA.
Radionicu je koordinirala Željhka Draušnik dr.med., a u njenom radu je sudjelovalo trideset članova.
Prijedlog teksta pravilnika na koji su se očitovali sudionici radionice bio je dostupan na poveznici https://zoom.us/j/92682995835?pwd=MC9kM283ZFd5Y0hJR3lMZVNFazBzZz09
Tijekom radionice su dogovoreni prijedlozi i primjedbe koji su ispred HDMI uneseni u sustav e-savjetovanja.
Prijedlozi i primjedbe:
1. U članak 2. Pravilnika predlaže se dodati definiciju zdravstvenih radnika.
2. Iako u nazivu Pravilnika stoji da se u njemu definira i opseg e-kartona u cijelom Pravilniku se niti jednom ne spominje navedeni opseg. Predlažemo je definirati opseg.
3. Predlažemo u članak 14. kao službenu evidenciju izvora podataka navesti i Ministarstvo unutarnjih poslova.
4. Osobne i druge podatke predlaženo je nazivati Administrativni podaci
5. U Članak 4. Osobni podaci o pacijentu i drugi podaci predlaženo je dodati OIB pomoću kojega bi se iz drugih službenih izvora dopunili statusni podatci korisnika kao što su datum smrti, status radnog mjesta (radno aktivan/umirovljenik, službeno prebivalište (adresa stanovanja iz evidencije MUP-a), boravište (unosi pacijent), razina i vrsta kvalifikacije (status prema evidenciji mirovinskog osiguranja), radno mjesto - status prema evidenciji mirovinskog osiguranja)...)
6. Predlaženo je u e-karton uključiti podatke o Nacionalnim i drugim preventivnim pregledima za pacijenta
7. Predloženo je podatke iz članka 9. službeno preuzeti iz registra osoba s invaliditetom. Ove podatke ne treba posebno ponovo upisivati, jer se već nalaze u službenim sustavima, a djelatnici primarne zaštite su već dovoljno sada (pre)opterećeni upisom podataka. Također je u pitanju i vjerodostojnost podataka, ako bi ovi podaci bili upisani temeljem izjave pacijenta, a ne temeljem službenog statusa iz postojećih registara.
8. Oredloženo je Pravilniku dodati aneks s izvorima i opisom podataka (numerički podatak, jedinice mjerenja, kategorije i šifre, npr. što se misli pod statusm bolesti...).
9. Predlaženo je da nakon što osoba premine pristup njenom e-kartonu dobije i mrtvozornik, s ciljem točnijeg definiranja uzroka smrti.
10. Predlaženo je navesti kome je pristup informacijama inicijalno omogućen ukoliko pacijent ne mijenja postavke u pravima pristupa njegovim podacima.
11. U Članku 16. predlaženo je da se uvid u e-karton omogući i zdravstvenim radnicima iz hitnih službi te u slučaju javnozdravstvenih ugroza i zdravstvenim radnicima iz epidemioloških službi.
12. U članak 17. predlažemo je da se pojedincu omogući da zabrani pristup svom e-kartonu zdravstvenim radnicima sukladno UREDBI (EU) 2016/679 (GDPR). U članku 17 u stavku 2 predlaženo je unijeti ....“a na njegov vlastoručno ptpisani zahtjev“....
13. U članku 19. potrebno je specificirati obavezu suradnje institucija, umjesto neodređenog izraza ""prenijet će se", jer se podaci neće prenijeti sami po sebi. Potrebno je pažljivo staviti formulaciju, iako postoji rok od 3 godine nije navedena i konkretna obaveza realizaciije kontinuiranog prijenosa informacija od strane institucija koje vode vanjske registre. Ne radi o jednokratnom prijenosu, nego o potrebi uspostave kontinuiranog prijenosa informacija.
Održana radionica HDMI povodom e-savjetovanja o Nacrtu prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu
HDMI je u utorak 6. lipnja.2023. s početkom u 13:30 sati održao radionicu povodom e-savjetovanja o Nacrtu prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sestrinstvu. U radu radionice sudjelovalo je deset sudionika među kojima su bili prisutni medicinske sestre i tehničari iz KBC Zagreb i KBC Sestre milosrdnice.
Prijedlog teksta pravilnika na koji su se očitovali sudionici radionice bio je dostupan na poveznici https://esavjetovanja.gov.hr/Econ/MainScreen?EntityId=24134
Tijekom radionice su dogovoreni prijedlozi koji će ispred HDMI biti uneseni u sustav e-savjetovanja.
U članak 16.a prijedloga Zakona u dijelu u kojem se nabrajaju kompetencije medicinskih sestara predlaže se dodati:
-sudjeluje u razvoju i evaluaciji zdravstvenih informacijskih sustava
-koristi informacijske tehnologije za analizu podataka u sestrinskoj dokumentaciji
-daje prijedloge za poboljšanje informacijskih tehnologija koje su vezane uz sestrinsku praksu
e-savjetovanje o predloženom nacrtu bit će otvoreno do 22. lipnja 2023. godine.
Radionica Hrvatskog društva za medicinsku informatiku (HDMI) - Informacijsko-komunikacijski sustav elektroničke potvrde o smrti i izazovi interoperabilnosti
8. srpnja 2021., 13:00-14:30 sati
ZOOM videokonferencijska platforma
Program:
1. 13:00-13:20 Informacijski sustav osobnih stanja građana i prijavljivanje činjenice smrti – Leda Lepri – Ministarstvo pravosuđa i uprave
2. 13:20-13:40 Bolnički informacijski sustav – modul potvrde o smrti – Siniša Košćina - IN2
3. 13:40-14:00 Aplikacija za prijavljivanje činjenice smrti za mobilne i terenske timove – Davor Fanton - Helix
4. 14:00-14:30 Rasprava
Radionica Hrvatskog društva za medicinsku informatiku (HDMI), Sekundarna uporaba zdravstvenih podataka (primjeri i perspektive)
24. veljače 2021., 17:00-19:00 sati
ZOOM videokonferencijska platforma (poveznica za pristup bit će dostavljena e-mailom dan prije skupa)
Program:
1. 17:00-17:15 White paper o sekundarnoj uporabi zdravstvenih podataka u RH
Katarina Gvozdanović – voditeljica Radne grupe za sekundarnu uporabu zdravstvenih podataka HDMIa
2. 17:15-17:30 Sekundarna uporaba zdravstvenih podataka – primjer korištenja CEZIH podataka za potrebe zdravstvene statistike
Željka Draušnik – Hrvatski zavod za javno zdravstvo
3. 17:30:17:45 Sekundarna uporaba zdravstvenih podataka – primjer istraživanja kohorte liječenih ovisnika
Izv. prof.dr.sc. Kristina Fišter – Škola zdravlja „Andrija Štampar“ Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
4. 17:45-18:00 Sekundarna uporaba podataka – primjer analize utjecaja COVID-19 pandemije na broj kirurških pacijenata (2020. vs 2019.)
Ivan Matić, Paul Hartmann d.o.o.
5. 18:00-18:15 Sekundarna uporaba zdravstvenih podataka u epidemiološkim istraživanjima – primjer istraživanja prevalencije hipertenzije
Marijan Erceg – Hrvatski zavod za javno zdravstvo
6. 18:15 – 18:45 Rasprava
HDMI radionica - Analiza i vizualizacija podataka u zdravstvu - primjer uporabe alata Tableau
Zagreb, 14. veljače 2019., 14:15 - 16:00 sati
Hrvatsko društvo za medicinsku informatiku organizira radionicu na temu analize i vizualizacije podataka u zdravstvu kroz primjer uporabe Tableau alata. U sustavima zdravstva svakodnevno se stvara velika količina podataka, koja može poslužiti za utemeljeno odlučivanje na različitim razinama. Cilj radionice je pokazati mogućnosti i razmijeniti iskustva u primjeni alata, koji neke institucije već koriste u svakodnevnom radu.
Pridružite nam se na radionici Analiza i vizualizacija podataka u zdravstvu - primjer uporabe alata Tableau koja će se održati 14. veljače 2019., 14:15 - 16:00 sati u Dvorana B, Škola zdravlja „Andrija Štampar“, Rockefellerova 4, 10000 Zagreb
Pristup radionici slobodan je za sve članove HDMI, sve zainteresirane osobe koje se bave zdravstvenom informatikom, te za zainteresirane studente. Program radionice je u prilogu.
Workshop: Interoperability and Standards in Healthcare
U Zagrebu je održana od 16. do 17. rujna 2010. radionica pod nazivom 'Interoperability and Standards in Healthcare – European Perspective'. Radionica je organizirana pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi Republike Hrvatske i Ministarstva zdravstva Republike Slovenije. Cilj radionice bio je približiti i bolje implementirati 'e-Health' koncepte i norme radi poboljšanja zdravlja i prevencije bolesti kako u primarnoj tako i bolničkoj zdravstvenoj zaštiti.
Radionica - NORMIZACIJA I CERTIFIKACIJA
Održana je uspješna radionica "NORMIZACIJA I CERTIFIKACIJA RJEŠENJA U MEDICINSKOJ INFORMATICI – USKLAĐIVANJE S EUROPSKIM TRENDOVIMA" u sklopu projekta EHR-Q-TN u kojemu je HDMI jedan od partnera. Radionica je održana 25. siječnja 2010. godine pred 40 sudionika u prostorijama Škole narodnog zdravlja "Andrija Štampar" u Zagrebu.